top of page
Search

Η ψυχική καταπόνηση των κρίσεων πανικού.



…Οι #κρίσεις #πανικού είχαν γίνει πολλές μέσα στην εβδομάδα .Και απροειδοποίητα #ανέβαιναν οι #παλμοί. Οι χτύποι της καρδιάς μου ακούγονται εκκωφαντικοί σαν ταμπούρλο. Ιδρώνουν οι παλάμες μου, η αναπνοή μου γίνεται όλο και πιο γρήγορη. Να ζητώ όλο και πιο πολύ οξυγόνο. Να #πνίγομαι ,να νομίζω πως πεθαίνω.

Να #φοβάμαι γι΄αυτό το ανεξέλεγκτο που μου συνέβαινε και να το μεγαλώνω .Οι ψηφίδες του φόβου γινόντουσαν ογκόλιθοι. Δυσλειτουργούσα πια. Η διαταραχή μου έκανε την ζωή όλο και πιο δύσκολη . #Συναισθήματα που δεν μπορούσα να βάλω σε τάξη, ανάκατα ,ένα #κουβάρι . #Αδυναμία να συγκεντρωθώ ,αδυναμία να εκφραστώ.

# Έχανα μέρα με την ημέρα τον #έλεγχό μου. Απέφευγα να βρίσκομαι με πλήθος ανθρώπων .Φοβόμουν τους κλειστούς χώρους. Περιόριζα τις μετακινήσεις μου και ένιωθα #ασφάλεια μόνο με κάποιον άλλο δίπλα μου ….

….Ήλπιζα πως ένα ταξίδι θα με έκανε να #νιώσω #ζωντανή. Κάθισα στη θέση του συνοδηγού και προσδέθηκα στη ζώνη ασφαλείας. ,Δεν προσδέθηκα μόνο εγώ. Γραπώθηκαν όλοι οι #φόβοι και οι ανησυχίες. Το ένα σκαρφάλωνε επάνω στο άλλο. Στους ώμους, στο #κεφάλι, πατούσαν στο στήθος, στα χέρια, τραβούσαν το ένα τα μαλλιά του άλλου ώστε να πέσει το ένα να πάρει την θέση του άλλου. Ποιο θα είναι πρώτο. Ένας #πόλεμος και ένα στριμωξίδι για το πόσα πιο πολλά θα έρθουν μαζί μου. Οι #ρωγμές στην #ψυχή μου με έκαναν να υποφέρω, έδινα κουράγιο στον εαυτό μου για να ζήσω τον ήλιο την ζέστη….

Αφου βρεθούμε σε πραγματικό η εν δυνάμει #κίνδυνο ο #εγκέφαλός μας αρχίζει να χτίζει συνδέσεις με τις #σκέψεις, τα #συναισθήματα και τις ενέργειες που σχετίζονται με τη νέα #εμπειρία .Οι νευρωνικές αυτές συνδέσεις αναπαράγουν ξανά και ξανά το ίδιο σενάριο, που θέτει το σώμα σε #κόκκινο #συναγερμό. Προκειμένου να ανταπεξέλθει σε αυτή την απαίτηση αντιδρά με μεγαλύτερη διέγερση και καταναλώνει περισσότερη ψυχική #ενέργεια

Μία συλλογή βασανιστικών σκέψεων , συναισθημάτων φόβου ή ανησυχίας μιας επικείμενης καταστροφής προκαλούν δυσάρεστες σωματικές αισθήσεις,. Παράλογες ιδέες που αλυσοδένουν το μυαλό και καταπιέζουν την τάση του ατόμου για πνευματική ανάπτυξη

Η #ψυχική #καταπόνηση κατά την διάρκεια των κρίσεων πανικού, ο φόβος αναμονής μιας νέας απειλής ,ο #αγοραφοβικός φόβος και η αποφυγή σωματικών αισθήσεων που μπορεί να θυμίζουν τον πανικό ,επηρεάζουν το άτομο ή σε ήπια, ή μέτρια, ή σοβαρή, ή υπερβολική έκπτωση στην #λειτουργικότητά του εξαιτίας της διαταραχής πανικού.

Τα συμπτώματα είναι προϊόντα μιας ισχυρής δύναμης , που ζητούν αναγνώριση κατανόηση , χώρο, αποδοχή των ανεπιθύμητων εμπειριών, των σκέψεων και συναισθημάτων που προκαλούν φόβο. . Η προσκόλληση σε ένα πράγμα και η #ταύτιση με τις σκέψεις έχουν αρνητική χροιά και καταλήγουν σε απομόνωση.

Η ιδιαίτερη προσοχή από τον #ειδικό #ψυχικής #υγείας στους προβληματισμούς του πελάτη, η ενημέρωση και η υποστήριξη κατά τα στάδια της θεραπείας θα επιφέρει την αποδρομή των συμπτωμάτων και την επιστροφή του στα προνοσηρά επίπεδα λειτουργικότητας. Θα επιφέρει να επιλέγει ο ίδιος αυτό που θέλει να κάνει και όχι τα συναισθήματα του ,οι αντιλήψεις ή οι #κανόνες του. Να αναπτυχθεί και να φιλοξενήσει νέες ικανότητες και ρόλους.

…Οι κρίσεις πανικού ήταν ένα #θείο #δώρο για μένα. Η ισχυρή θεραπευτική #συμμαχία με την #θεραπεύτριά μου ανοίγει τις πόρτες της ψυχής μου σε κάθε συνεδρία .Οι ογκόλιθοι γίνονται ψηφίδες…

Η #συναισθηματική #ευελιξία είναι το κλειδί της ευημερίας και επιτυχίας. Μια χρυσή τομή σε κάθε είδους πρόβλημα.

Ευχαριστώ την Τ. που μοιράστηκε μαζί μας την ψυχική καταπόνηση που παρεμπόδιζε την σωματική και ψυχική της υγεία.

Φιλιπποπούλου Γεωργία

Συνθετική Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας

Συνθετική ψυχοθεραπεύτρια (ε)

Βιβλιογραφία: Θεραπεία Ασθενών με Διαταραχή Πανικού ,εκδόσεις Λίτσας

Ψυχοθεραπευτικές Παρεμβάσεις στις Καταστάσεις του Εγώ Robin Shapiro ,εκδόσεις Κάθεξις


14 views0 comments
bottom of page